Profil školy
Spojená škola
internátna v Medzilaborciach poskytuje
vzdelávanie žiakom s takými rozumovými nedostatkami, ktoré im neumožňuje s
úspechom sa vzdelávať v základnej škole bežného typu. Hlavnou podmienkou pre
zaradenie dieťaťa do školy je výsledok vyšetrenia v CPPPa P a CŠPP.
Organizačné zložky
Špeciálna základná
škola s materskou školou internátna
Praktická škola
Odborné učilište
Súčasti školy
Centrum
špeciálno-pedagogického poradenstva
Školský internát
Školská jedáleň
Súčasťou špeciálnej
základnej školy je aj špeciálna materská škola. Podporuje osobnostný rozvoj
detí v oblasti sociálno-emocionálnej, telesnej, morálnej a estetickej. Rozvíja
ich kognitívne schopnosti, seba obslužné, kultúrne a hygienické návyky, utvára
predpoklady na ďalšie vzdelávanie v špeciálnej základnej škole. V špeciálnej
materskej škole sú rešpektované
špecifiká detí, sú na nich kladené primerané požiadavky, podporuje sa ich
sebarealizácia, sebadôvera a primeraná samostatnosť. Obsah vzdelávania v špeciálnej základnej škole je prispôsobený
stupňu mentálneho postihnutia a podľa
tohto sú žiaci zaradení do variantov A, B. C. Žiaci vzdelávaní podľa
variantu A získavajú vedomosti, zručnosti a návyky v predmetoch podobných ako
na základnej škole, len v menšom obsahovom rozsahu a s hlavným dôrazom na
pracovné vyučovanie. Po skončení školy
pokračujú žiaci vo vzdelávaní v odborných trojročných učilištiach. Žiaci
zaradení vo variante B tiež získavajú vedomosti v hlavných
predmetoch, ale obsah vzdelávania je zameraný najmä na rozvoj jemnej a hrubej
motoriky, na vypestovanie návykov
sebaobsluhy, osobnej hygieny, a rozvíjanie pracovných zručností dennej potreby.
Po ukončení základnej školy môžu pokračovať vo vzdelávaní v praktickej škole.
Vo variante C sú zaradení žiaci s ťažkým až hlbokým postihnutím, často s
pridruženými viacnásobnými postihnutiami. Vzdelávajú sa podľa individuálnych
vzdelávacích plánov v rámci svojho postihnutia. Obsah učiva je zameraný hlavne
na rozvoj motoriky, sebaobsluhy, estetického cítenia. V našej škole sa
vzdelávajú aj žiaci s autizmom a inými
pervazívnymi vývinovými poruchami, kde sú pre nich vytvárané špeciálne
podmienky. Po ukončení vzdelávania vo variante B a C žiaci môžu následne
pokračovať vo vzdelávaní v praktickej škole, kde dĺžka štúdia trvá 3 roky. Špeciálna základná škola
poskytuje aj vzdelávanie žiakom v prípravnom ročníku, ktorý je určený pre deti,
u ktorých nie je predpoklad, žeby zvládli prvý ročník základnej školy.